lentereis

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren we op het werk een daguitstap voor de oud-syndicalisten (op pensioen maar toch nog lid van de vakbond) van het ABVV. We trekken dan met een 5-tal bussen gevuld met senioren naar een plek in Vlaanderen waar iets leuks proberen te doen. Gisteren trokken we dan ook met een 240-tal mensen richting Mechelen en Planckendael.

Vaak kan ik mij ergeren aan senioren, vooral als ze gaan winkelen op een vrijdagavond of als ze op zondag tergend traag voor mij rijden. Maar gisteren heb ik genoten van hun gezelschap.
De manier waarop ze genieten van zo een dagje uit doet mij eigenlijk ook een beetje stilstaan bij het feit dat zij het waarschijnlijker veel lastiger hebben gehad dat dat wij dat nu hebben. Werkomstandigheden die een stuk minder comfortabel waren dan nu. Dingen die wij nu evident beschouwen waren er toen niet.

Ik hoop dat ook zij van hun dagje uit genoten hebben en dat ik ze volgend jaar allemaal terug op de bus zie.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie door fie . Bookmark de permalink .

Geef een reactie

