spulletjes voor kleine mensjes

Nu onze baby alsmaar groter en groter wordt en mijn buik dikker en dikker. Ben ik stil in mijn hoofd aant bedenken wat ik nog allemaal in huis moet hebben tegen dat da klein prutske er is.
We hebben best al ’t een en ’t ander (dankzij de verhuis van nonkel en tante die nog schatten hadden op zolder en een 2tal bezoekjes aan 2de hands beurzen). Maar best  ook nog een aantal dingen die we moeten hebben (een bedje bvb) en dan de dingen waar ik aan twijfel: is zo een bumbo echt handig, waar let je op als je als je een goede babyfoon wil en hoeveel kleertjes heeft zo’n kleintje nodig?

ik schuim het internet en de blogs van al die mama’s verder af. maar tips blijven welkom hoor.

8 thoughts on “spulletjes voor kleine mensjes

  1. Kijk eens hier:
    http://nikeblogt.wordpress.com/2008/06/07/ondingen-en-handigheidjes/
    http://www.lienweb.be/2008/06/03/baby-aankopen-van-nuttig-tot-goud-waard
    http://www.buffie.be/2009/04/23/babyspulletjes/

    In de Bumbo heeft Tristan nooit graag gezeten, maar ik ken veel andere kindjes die het wel leuk vonden in dit stoeltje. Bij de babyfoon is het altijd handig als ie niet teveel interfereert. En je hebt vééél kleertjes nodig! Of een goede wasmachien. Je kan kiezen…

  2. Nen bumbo is echt kindafhankelijk. Wij hebben er ene geleend van Liv haar nichtje Noor. Noor heeft ongelooflijk veel in de bumbo gezeten en daar vonden ze ’t echt een super handig ding.
    Liv heeft er bijna nooit (enkel voor op de foto) ingezeten. ’t duurde al lang eer haar nekje sterk genoeg was, en daarna vond ze ’t gewoon niet leuk om erin te zitten en kon ze zichzelf er al uit werpen. Ik ben dus blij dat we nooit een bumbo gekocht hebben. (ook niet echt gemist trouwens, we hadden een wipper en daar heeft Liv heel veel ingezeten)
    Babyfoon hebben wij van Alecto (http://www.kieskeurig.be/babyfoon/alecto/dbx-85/134103/) een simpel model, maar hij doet wat hij moet. Ik ben er echt super content van (we gebruiken hem dagelijks). Geen ruis en je kan de gevoeligheid ook aanpassen zodat je niet elk kuchje hoort, maar wel het gehuil.
    Over kleertjes zou ik je niet te zenuwachtig maken, ’t is vlug bijgekocht (en reken maar dat je in ’t begin wel veel kleertjes zal krijgen).

    Veel succes nog

  3. De Bumbo was hier geen al te groot succes, haar billen waren te dun waardoor ze er te gemakkelijk uitfloepte, als peuter zat ze er wel graag in, maar wat voor nut het dan nog heeft?

    Zelf vond ik dat ik nooit genoeg pyjamaatjes, onderhemdjes en tetradoeken had!

  4. Awel, en tetradoeken heb ik dan weer bijna nooit gebruikt. Dat hangt inderdaad echt allemaal van kind tot kind af. Amélie heeft dan weer massa’s bavetjes versleten.

  5. Hoe meer kleertjes, hoe beter, Fie! En ja, ’t is zonde als je na een week of 5 al vaststelt dat hij hierin en hierin en hierin al niet meer past, maar hey… je hebt wel wat leukers te doen dan wasmachines volproppen die eerste maanden!
    Echt waar… ik kan nog steeds niet volgen met mijne was… en binnenkort komt daar nog een hoop extra was bij! Fun, fun, fun!
    Misschien sla ik deze keer beter een paar extra wasmanden in…

    Dus, go for it, overal waar je ook maar iets kan uitlenen: doen! En een beetje eigen gerief is ook altijd leuk natuurlijk, maar wacht nog efkes op de solden, dubbel zoveel plezier!

    • ga zaterdag nog een 2dehandsbeurs doen. je weet maar nooit wat ik nog ontdek. vind het vooral zonde om veel kleine kleertjes nieuw te kopen die niet vaak gebruikt kunnen worden. dus op naar de 2dehandsbeurs 😉

      maar allemaal merci voor de tips

Geef een reactie

