draagdoekplezier

één van de eerste spulletjes die ik kocht toen ik zwanger was, was een draagdoek. Ik  kon op de 2de handsbeurs een tricot slen voor een prikje op de kop tikken, had er op blogs al vaak leuke dingen over gelezen en wou het ook wel proberen.

Na dat we met een krijsende baby in de koets de stad hadden doorkruist was ik niet direct van plan om het een 2de kans te geven en de draagdoek werd bovengehaald.
met succes, het mannetje ligt er zalig rustig in en slaapt na nog geen 5minuutjes wandelen en zo kon moeder even hallo gaan zeggen op “feest in het park”, werd boodschappen doen net iets makkelijker (die maxi cosi is echt niet handig) en kan ik rustig het stad in zonder al te veel moeite.

Maar de reacties op de draagdoek zijn best grappig. Mensen bekijken ons of  ik mijn kind aan het martelen ben en de vraag of hij niet aan het stikken is is me al een aantal keren gesteld. Ook is iedereen bezorgd of hij wel goed ligt (geloof me, hij laat het gerust horen als hem iets niet aanstaat) of hij niet te warm heeft, of hij niet koud heeft en ja hij kan toch wel ademen hé.

momenteel knoop ik de doek thuis en leg ik lou er op verplaatsing in, dit om nog meer rare blikken te vermijden. Voorlopig lukt dit nog maar als hij een beetje groter zal zijn zal dit niet meer zo makkelijk lukken, een beetje oefenen dus of een andere doek uitteste.

Wie weet loop ik binnenkort wel met een ringsling of een beco butterfly rond.
Nu nog  vinden waar ik dit eens kan testen

4 thoughts on “draagdoekplezier

  1. http://www.premaxx.com/nl/products/baby-bag/index.aspx

    Deze kan je bij ons eens komen testen (als de auto terug van de garage is, want heb die daarin laten liggen…). Geen draagdoek, maar een draagzak. Papa heeft die heel vaak gebruikt, ik iets minder. Blijf fan van de Tricot Slen. Maar inderdaad die is alleen handig als je van thuis uit vertrekt, want dat knopen is een gedoe.

    Moest dat nu straks een beetje opklaren, zouden we ons dan eens geen tourke op de markt riskeren met de draagdoeken??

  2. Vandaag nog de reactie gekregen: “Ah, dat is de negers achterna, hé”.
    De opvallendste reactie kwam van een oud mannetje aan de tramhalte. ” Ge moet een poussette kopen! Als ge daarmee valt! In ’t stad kunt ge pousetten kopen!”. Niks van aantrekken. Sinds enkele weken hebben ik ook een ringsling en ik ben er supercontent van. Anna is 10 maanden en gewoon op mijn arm zitten, is ecth te zwaar. De ringsling is daar dé oplossing voor. en geen gedoe met knopen ofzo.

Geef een reactie

