schuldgevoel

Je kent dat wel: je bent aan het betalen en je merkt dat er iets niet klopt met het bedrag, in jezelf denk je dat het toch iets duurder was of je krijgt meer wisselgeld terug. En wat doen we zwijgen want ja eigen schuld dikke bult.

Ik had het gisteren, om mezelf te troosten (blijkbaar zijn de hormonen nog niet wat ze geweest zijn) ging ik bij de beenhouwer-waar-ze-die-lekker-dingen hebben om, je raad het al, iets lekker. Als extraatje bij mijn broodjes en beleg mocht er ook wel een dessertje bij zijn.En aan de kassa vergeten ze de dessertjes toch wel niet aan te rekenen zeker. Zonder blinken of blozen betaal ik en stap ik de winkel uit.

In de auto krijg ik dan toch een klein beetje schuldgevoel: had ik eigenlijk niet eerlijk moeten zijn en zeggen dat ze iets waren vergeten aan te rekenen, moet ik terug?
Toegegeven ik heb gewoon de auto gestart en thuis zalig van mijn dessertje genoten. Heb me wel voorgenomen om nog keer naar die winkel te gaan niet voor de gratis dessertjes maar omdat ze gewoon zo lekker zijn.

en jij? wat zou jij doen?

2 thoughts on “schuldgevoel

  1. ik heb het al eens gehad, ik heb het verteld en voor mijn eerlijkheid heb ik zelfs nog een extra dessertje gekregen! dus eerlijkheid loonde dan wel!

  2. Ik zeg het altijd als ik er erg in heb. Soms ontdek ik het pas thuis en dan ga ik niet terug naar de winkel ofzo…….. Ik heb dan toch het gevoel een winkeldievegge te zijn.

    XO Heidi

Geef een reactie

