koedjoarkes

Met oudjaar worden er in onze streek koedjoardkes gemaakt(jaja of kadjeuren hangt van het dialect af en ik kan geen dialect)  misschien ken je ze wel onder de naam nieuwjaarswafeltjes alias galletjes.

Nodig?
500gr patisseriebloem
350gr boter
350gr bastaardsuiker
1pakje vanillesuiker
3eieren

Hoe?
Je doet de eieren in de kom samen met de suiker (bastaard en vanille) en mengt dit alles.
Je smelt de boter en doet die in de kom terug goed roeren.
Als laatste voeg je beetje bij beetje de bloem toe.


Je laat je deeg nu best een beetje opstijven zodat je er makkelijk bolletjes van kan draaien en daarna bakje die in het wafelijzer.

Ze zijn het lekkerst als ze nog een beetje warm zijn

3 thoughts on “koedjoarkes

  1. Haha, ik had nog nooit van ‘koedjoarkes’ gehoord en keer eerst naar de foto’s voor ik de rest van het recept las. Ik dacht dat je wafels gemaakt had van kikkererwten. Ik was al helemaal gefascineerd 😉

Geef een reactie

