een 2de auto of een fietskar

Nu ik het echt niet meer kan ontkennen dat ik zeer binnenkort terug aan het werk moet, duiken er plots andere praktische dingen de kop op. Hoe gaan we dat regelen nu we maar 1auto meer hebben.
Met de fiets en zo een karretje kopen om Lou in te voeren? Oudenaarde -Ronse en Oudenaarde-Gent is perfect te doen zo maar ’t is dat ik voor vergadering ook af en toe naar Dendermonde, St.Niklaas of Aalst moet en dat is minder makkelijk met het openbaar vervoer. Ook avondlijke vergaderingen en activeiten worden dan een gigantisch geregel.
Of kopen we gewoon een auto bij, wat de dingen ferm zou vergemakkelijken natuurlijk. Geen stress ’s morgens want we zijn niet van manlief afhankelijk om ons op tijd af te zetten. Geen probleem voor dagjes dat ik op verplaatsing zit. En ook geen probleem voor de dagen dat manlief ’s avonds weg moet (en als je vrijwilliger bent bij Make-a-Wish en  in het jeugdwerk zit komt dat wel eens voor). Maar wil mijn portemonne hiervoor wel meewerken
De ideale oplossing zou de combinatie zijn: dan koop ik een fietskar en zou ik een auto gebruiken als ik die nodig heb. Helaas bestaat cambio nog niet in mijn stad, wil iemand dat eens vlug regelen.

Er zullen nog wel enkele denkmomentjes over gaan tegen dat we eruit zijn. Maar ondertussen heb ik wel eindeloos veel respect voor de mensen die het doen zonder auto  of die het met één auto kunnen redden en voor diegene die het met 3kindjes en 1auto deden.

7 thoughts on “een 2de auto of een fietskar

  1. Hopelijk geraak je er snel uit. Wij redden het monenteel met 1 auto, omdat we allebei met de fiets en de trein gaan werken. Ik hoop dat we dit nog heel lang kunnen houden, zo. We hebben de auto wel regelmatig nodig voor ons werk, maar sinds Maarten zijn werk zich bij Cambio heeft aangesloten, valt het allemaal goed te regelen.

  2. Tja, hier komt er nu een grotere fietskar voor twee kindjes. Een tweede auto is altijd handig, maar daar zouden we zoveel voor betalen voor zo weinig gebruik, dan is die cambio wel handig. Je moet het een beetje bekijken volgens je eigen situatie natuurlijk…

  3. wij hebben er hier ook 1 staan, maar werd tot nog toe weinig gebruikt. Zal wel beteren als ’t schoner weer wordt hopelijk. Ik heb er nog nooit zelf mee gereden want had vorige zomer al moeite genoeg om mezelf vooruit te krijgen.
    ‘k Vind de kleinste nu nog wel nét iets te klein voor erin, want hebben er geen baby-zitje bijgekocht. Als je eens wilt proberen, dat kan he. Meneer plant dat te gebruiken om de kindjes naar de crèche te brengen, maar heb zo’n vermoeden dat als er bij ons eindelijk een 2e auto zal zijn, dat plan ook gauw in ’t water zal vallen.

  4. Ik weet echt niet wat te adviseren. We doen het hier nu al een maand of 7 zonder auto en het lukt (als je niet meetelt dat we wel hier en daar eens opgepikt worden LEES op iemands anders kosten rijden – wat ik NIET leuk vindt)
    We hebben een fietskar, maar met een 6 jarige erin krijg ik die niet getrokken. Als het sneeuwt kan er niet gefietst worden en dan is het meteen à pied (buggy en ijs gaan ook niet samen)

    voor mij blijft het haalbaar, maar ik ben wel thuis. Met één kindje heb ik het een tijdje gedaan. Werken/boodschappen/vrije tijd, alles met het openbaar vervoer.

  5. Hier 1 auto voor 2 kindjes en ik moet elke dag van brussel naar antwerpen. Mijn man gaat de kindjes elke dag halen met de fietskar. Niet zo eenvoudig omdat het ding alleen in opgeplooide vorm binnen kan staan dus wel elke keer tien minuten puzzelen om het ding open/toe te plooien. Maar de kost van een tweede auto is voorlopig niet te rechtvaardigen tegenover die van de fietskar.
    Hopelijk vinden jullie een oplossing.

Geef een reactie

