brief aan mijn zoon

Liefste Lou,

Kunnen we misschien een keertje iets afspreken?
Zou je volgende nacht alsjeblieft langer dan 2u aan een stuk willen slapen? Gewoon voor een nachtje? Daarna mag je weer om 2u en om 3u en om 4u30 wakker worden en om 6u mag je dan bij ons in bed. Lijkt jou dat geen faire deal? Je kon het zo goed toen je nog piete-piete-klein was dan sliep je gewoon van 10u tot met een uur of 5-6.
Ik snap best dat je het lekker knus vindt om rond 2u in mijn armen te liggen nadat we rondjes rond de tafel hebben gewandeld en ja ik hou super veel van dat slapende snoetje op mijn arm, maar liefst vanal zie ik dat slapende snoetje in bed liggen ( dus je hoeft niet je ogen open te trekken als je 2seconden terug in bed ligt om de ceremonie helemaal opnieuw te laten beginnen)

 ’t is dat dat nachtelijk gewandel niet echt bevorderlijk is voor mijn reeds bestaand ochtendhumeur. 

dikke kus,
je mama

6 thoughts on “brief aan mijn zoon

  1. Hier hielpen bij plots weer snachts wakker worden: grote porties eten geven overdag, uur van naar bed gaan licht wijzigen en vooral ook: temperatuur in de kamer aanpassen…t zijn maar ideetjes. Succes ermee!

  2. Wij waren er hard in… Van zodra we wisten dat ze kónden doorslapen en ze werden wakker, gingen we ze wel nog troosten maar haalden we ze niet uit bed. Soms moesten we zonder overdrijven 20 keer teruggaan op een ganse nacht (we lieten ze 5 minuten wenen voor we ernaartoe gingen), maar na een paar nachten hadden ze blijkbaar wel geleerd dat het niet opbrengt van te huilen, want dat ze in bed moesten blijven liggen.

    Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang ze het volhouden van te wenen. Als ze een half uur non stop zouden geweend hebben, zou ik het wslk ook niet gekund hebben. Bij ons huilden ze een kwartier (ondertussen gingen we dan wel 3 keer troosten) en vielen ze weer in slaap. Om na een half uur wel weer wakker te worden, enz. 🙂

    Maar inderdaad, misschien eens goed checken ook of er geen externe factoren zijn…

    Succes! Ik kan me de vermoeidheid heel goed voorstellen…

  3. Geeeeeeeeeuw! Amai, dan hebben we geluk met Pia. Overdag weigert ze te slapen, met hier en daar een concert tot gevolg, maar ’s nachts slaapt ze als een roosje! Succes, ermee!

  4. Als hij deze mooie brief leest, zal hij misschien wel luisteren:)
    Nee serieus, Menno lieten we altijd wenen omdat hij gewoon wel stopte na een tijd (dus we pakten het aan à la Tamara) maar bij Mira pakte dat absoluut niet, zo even gaan troosten. Als het kind begon te wenen dan hadden we het vlaggen voor de ganse nacht. Dus kijk, elk kind is anders he. Maar je vindt zeker wel de juiste manier om Lou aan te pakken:)

  5. Zo sukkelen wij ook al de hele maand! En laten wenen doe ik niet, kan ik niet, weiger ik. Ondertussen wordt ze na 12u gemiddeld nog 1 of 2 keer wakker, dus het gaat de goede kant uit én ze slaapt dan meestal ook terug in haar eigen bed. PLUS ik heb haar kunnen leren hoe ze zelf in slaap kan geraken, dus zonder wiegen of tutten aan de borst. Het is een hele investering qua tijd en energie, maar het loont… 😀
    Succes!!

  6. hela,

    lang geleden, alles bijgelezen, zo super, al je zelfdoedingetjes, (ik ben stiekem ook zelf aant proberen).
    Wouter en ik hebben ook al eens gekeken voor zo’n fietskar, je kijkt echt het best op nederlandse sites, veeeeel goedkoper (je moet er dan wel om in Nederland, maar daar kun je natuurlijk ook een weekendje van maken hé).

    dikke zoen,
    Liselot.

Geef een reactie

