afsprakenbeheer

—- opgelet —– geklaag —– opgelet —–geklaag

Onze kleine man is een beetje ziek, snot en een hoestje maar sinds gisteren ook koorts en eens die koorts de 39 bereikt dan stapt deze mama naar de dokter. Gewoon omdat ik niet weet wat ik daar mee aan moet, mag ik zo’n kleintje wel zomaar perdolan geven en misschien is er wel meer aan de hand.
Dus bel ik deze morgen naar het ziekenhuis om een afspraak te maken met de kinderarts, we konden nog deze voormiddag om 11u20 gaan.

Allemaal goed en wel, we stappen dapper met de buggy naar ’t ziekenhuis, melden ons aan en gaan in de wachtzaal zitten. Ondertussen wordt het 11u20, 11u30 en zit er verdacht weinig volk in de wachtzaal. 11u40 komt de andere kinderarts zijn kabinet buiten en ziet mij zitten. Hij vraagt op wie ik wacht, ik doe mijn verhaal dat ik een afspraak heb, via de telefoon, 11u20 blablabla.

Maar mevrouw dokter B. ontvangt niet op donderdag. Zou je daar nu niet iets van krijgen, dan zit je daar potverdorie met een ziek kind en kunnen ze op jou nog geen afspraak met manieren geven. Wel daar kan ik kwaad van worden, in een ziekenhuis alsjeblieft. En ja, ik heb het zeker goed begrepen.

De dokter die mag zag zitten is gelukkig een vriendelijk man en heeft tijd gemaakt voor ons, waar ik zeer blij voor was. Even later stond deze mama bij de apotheek nurofen siroop en perdolan suppo gaan halen om die koorts onder controle te houden. Het zou misschien de 3dagen koorts kunnen zijn.

3 thoughts on “afsprakenbeheer

  1. hela,

    zou je daar geen grijs haar van krijgen, das zo typish ons belgenlandje hé. Al goed dat er nog mensen zijn als die andere vriendelijke dokter. Veel beterschap toegewenst aan jullie klein patatje.
    Liselot.

Geef een reactie

