brief aan mijn zoon (2)

Louke,

Overmorgen dan is het zover, dan gaan zowel jij als ik een stapje vooruit. Mama terug aan het werk en jij niet meer altijd bij mama.Ja, het zal eventjes lastig zijn, maar dat gaat ons wel lukken hoor dat weet ik zeker.

Ook je mama zal het lastig hebben. De gedachte dat ik niet meer iedere dag dicht bij jou ben en dat ander mensen voor jou gaan zorgen, dat ik niet meer zo vaak zot kan doen met jou of dat we gewoon zo zonder na te denken op stapkunnen gaan,de gedachte dat ik maar enkele uurtjes op een dag meer bij jou kan zijn doet me nu al huilen. Mijn hartje zegt dat je nog zo klein bent om niet iedere dag dicht bij mij te zijn, gelukkig zegt mijn hoofd dat je daar in de creche veel gaat leren, dat dat goed voor je is om in de buurt van andere kindjes te zijn en ik weet heus dat wel dat Hilde en Isabel goed voor jou gaan zorgen. En toch bloed mijn hart nu al een beetje als is bedenk dat ik jou dinsdag naar daar moet brengen.

Gelukkig hebben we wel 6maanden lekker samen kunnen zijn en dat nemen ze ons niet meer af. De eerste 3maandjes was papa ook thuis hoewel dat helemaal niet gepland was bleek dat achteraf gezien wel goed uit te komen.
We hebben lekker veel gespeeld, samen middagdutjes gedaan en er op uitgeweest, niemand nee niemand pakt ons dat nog af. En het is niet omdat we nu niet meer iedere dag kunnen samen zijn dat we geen leuke dingen weer gaan doen, integendeel vanaf nu worden alle momenten dat we samen zijn kleine feestjes. Dat is beloofd.

Samen gaat ons dat wel lukken.

dikke kus,
je mama

6 thoughts on “brief aan mijn zoon (2)

  1. Goh fieke! Ik zie er tegenop in jouw plaats! Volgens mij is het na 6 maanden precies veel lastiger dan na 3. Ik kan amper geloven dat ik er al terug 3 gewerkt heb. ’t Lijkt alweer volledig normaal. Maar toch niet helemaal naar mijn zin.
    Morgen wordt een spannend dagje; maar toch ook wel leuk hoor, nu en dan. Echt waar, geloof me maar. En als je ’s avonds thuis komt en hoort hoe flink Lou wel is geweest… en dan zijn lachend snoetje als hij jou terug ziet. Dan smelt je…
    Dikke knuffels van ons!!!

Geef een reactie

