Brief aan mijn zoon

Lieve Lou,

Hier zit ik dan. Middagpauze aan mijn buro, alle collega’s zijn met verlof, het is hier dus zeer stilletjes.

Deze morgen heb ik jou afgezet bij oma, niks abnormaal zou je denken dat gebeurt wel vaker. Maar deze ochtend was het toch een beetje bijzonder. Voor heet eerst in je jonge leventje heb ik jou voor meer dan 1dagje ergens achtergelaten. 4 volle dagen zal je van thuis weg zijn, 4 volle dagen hé dat is als een eeuwigheid.
Je mag mee met opa & oma naar de zee en ik weet ook wel dat ze daar goed voor jou gaan zorgen (lees: keihard verwennen) en dat je daar waarschijnlijk 4 supertoffe dagen zal hebben maar toch, mijn weke moederhartje doet daar een beetje pijn van.

Misschien kunnen we een deal maken. Je zal een aantal dingen voor het eerst doen, fietsen op een grote fiets met een helm op je hoofd, spelen op het strand en waarschijnlijk eens van dat zand proeven, slapen in een caravan en dat allemaal zonder jouw mama & papa. Maar één ding moet je beloven: NIET stappen, waag het je niet om alleen en zonder mij die eerste stapjes te zetten. Ja ik weet het je hebt onlangs keimooie echte jongensschoenen gekregen maar wacht maar tot je terug thuis bent om te ontdekken dat stappen op de voetjes zoveel handiger is dan kruipen op de kniëen.

En voor de rest geniet er maar van, van de verwennerijtjes van oma, van het samen ijsjes snoepen met opa en maak nonkel brechtje maar eens jaloers met die supercoole busjes-tshirt van jou.
mama en papa gaan ondertussen eens goed slapen, eens van Gentse feesten doen en stiekem uitkijken naar donderdag (dan komen we je halen)

dikke kus,
moeke

2 thoughts on “Brief aan mijn zoon

  1. Je zal hem enorm missen, maar ’t zal toch ook wel eens deugd doen: uitslapen en genieten van de Feesten met jullie tweetjes. Moet ook eens gebeuren!

    Veel plezier alleszins.

Geef een reactie

