het verhaal van een lege batterij en Brussel in de spits

Voor ’t werk moeten wij regelmatig de baan op, ABVV Oost-Vlaanderen dat is een groot gewest en dus rijden wij wel eens het (Oost-Vlaamse) land door. Gelukkig doe ik dat nog graag zo met de auto rijden.
Gisteren was ook zo een dagje in de voormiddag in St.Niklaas en ’s avonds naar Kletske werk in Bxl.
Om 16u moest ik in Brussel zijn, dat haal ik wel dacht ik, net voor de spits moet dat wel meevallen. Jullie voelen mij al komen zeker: viel dat even dik tegen.

Maar waar ging het dan mis?
Misschien had ik beter die collega’s niet opgepikt aan’t station van Gent, ja ze zijn daar dus aan’t werken en je kan daar met de auto dan ook niet over of door. Een aantal telefoontjes later zaten 2 collega’s in mijn auto (-20min)

Misschien had ik beter vooraf getankt. Ja ook dat kost tijd, maar we werden daar ook  bijna door een 10tonner geplet (-10min)

Misschien had ik beter mijn gsm (zit een gps in mijn gsm en dat is best handig) goed opgeladen. Ja die gaf van in Aalst aan dat de batteij bijna plat was. En ja net voor Koekelberg viel die “ploef” uit. Stress veeeeel Stress. Nog een geluk dat we in het pre-gps tijdperk eens zo een wegenboek hebben gekocht en dat die ergens in de auto rondzwierf.  Maar toch in volle avondspits Brussel centrum doorkruisen zonder gps dat is bijzonder zotjes. (-20min)

Mijn kaartlezer was dan ook nog eens een man (vrouwen kunnen dat echt wel beter) en plots was ik centraal station gepasseerd (waarom was ik ook al weer niet met de trein gegaan) reed ik voorbij het parlement  en zag ik het koninklijk paleis verschijnen. Eventjes daarna was het mij beu. auto geparkeerd en we zouden de rest wel te voet doen.
Collega moest maar gps zijn! Een gezellige wandeling later toch bestemming bereikt (-15min)

Moraal van het verhaal: laad je gsm op VOOR je vertrekt en zoek op maps keer waar je precies moet zijn.
En ga met de trein!

4 thoughts on “het verhaal van een lege batterij en Brussel in de spits

  1. Ja dochter, In en naar Brussel rijden als ge de stad goed kent geen probleem, maar in jullie geval is een GPS wel een must, en ja één waarvan de batterij is opgeladen natuurlijk.
    Voadere

  2. Lol, maar dan heb je wel een magnifieke sightseeing tour gedaan door Brussel hé?
    Ik moet eigenlijk niet praten, ik vind Gent al ingewikkeld, laat staan Brussel…
    (Ge kunt u niet voorstellen welke toeren ik heb moeten doen om het Jan Palfijnziekenhuis te vinden zonder GPS…)

  3. Oh ja ik ben daar ook zo’ne held in.
    Met de trein is ook niet altijd alles. Zo moest ik onlangs vanuit Limburg in Gent zijn. Eerste trein had vertraging waardoor we de aansluiting met de 2e trein natuurlijk miste. Veel te lang onderweg geweest naar mijn goesting. Al zou dat met de auto natuurlijk ook het geval geweest zijn…

Geef een reactie

