Hoe het gaat?

– opgelet zwangerschapsklap-

De mensen durven wel eens vragen hoe het anders met mij gaat? Waarmee ze meestal de groeiende buik bedoelen.  Dat ik eigenlijk niet mag klagen zeg ik dan.
Ik heb momenteel nog weinig last van kwaaltjes behalve dan ’t zuur af en toe en dat mijn kuit wel ne keer in een kramp durft schieten.
Wel ben ik vaak moe, allé niet altijd moe-moe-moe maar gewoon geen energie. Hoewel mijn hoofd vol zelfmaak-ideeen zit, plof ik ’s avonds al te vaak in de zetel. Met alle gevolgen voor het huishouden van dien. (Nog een geluk dat Tim wel eens van thuis werkt en op die dagen wel eens de keuken opruimt). Voor mij mag het dus rap eind oktober zijn, hoewel ik wel geniet van dat gewriemel in de buik, kijk ik er ook wel naar uit om de baby gewoon bij ons te hebben. Maar eerst gaan we vrijdag nog een keertje naar de baby kijken en hopen dat we dan definitief gaan weten of we een jongens- of meisjesnaam moeten zoeken.

En wat Lou ervan denkt? We proberen hem uit te leggen dat er een baby in mama haar buik zit maar verder dan een aaike over de buik zijn we nog niet. ’t is nog 4maand te gaan hé, tegen dan zijn we alweer een stapke verder.

Bij de praktische dingen staan we ook nog niet ver. Slapen zal de kleine patee eerst nog eventjes bij ons doen voor ze een kamertje gaan delen, en ik denk er aan om een co-sleeper te installeren.
Voor de doopsuiker is er een zeer concreet idee, en ook voor het kaartje zit het idee in mijn hoofd (maar moet ik de bevoegde dienst nog eens aanspreken. voor mezelf: mailke maken en zo rap mogelijk )

Nog 4maand te gaan! Laat het aftellen beginnen 😉

Melkflessen

extra voor mezelf even de zelfmaak-ideekes op een rij:

  • een gehaakt mutske (ben patroontjes aan’t uitproberen maar zou een vers babytje moeten hebben om eens te passen)
  • een pixie muts
  • een (gehaakt)dekentje ( Lou kreeg er eentje van de breiclub, maar deze baby verdient ook zijn eigen knuffeldekentje)
  • een warm wikkeldekentje, want het gaat een herfstkindje zijn
  • een hoes voor de parklegger
3 thoughts on “Hoe het gaat?

  1. hey Fie,

    dat wikkeldekentje is idd heel handig!! Wij hebben er veel plezier aan beleefd.
    Voor die kuitkrampen en zuur’ontploffingen’ heb ik hier nog wat dingetjes liggen hoor, kom er maar om.

  2. co-sleeper: gewoon doen! Wij hebben een gewoon (bopita)bedje verbouwd toen de dochter al geen plat baby’tje meer was en ik heb zoveel spijt dat we dat niet eerder hebben gedaan!

Geef een reactie

