Brief aan mijn zoon

Lieve Lou,

Man wat ben jij plots groot geworden. Waarschijnlijk heb ik het een hele tijd ontkent maar toen we thuis kwamen met Ellis viel het pas echt goed op. Je bent groot aan het worden en dit moederhart heeft het daar af en toe een beetje lastig mee.

Je gaat ondertussen al flink op het potje, er zijn ondertussen al meer dagen zonder ongelukjes dan dagen met. Wat ben je trots iedere keer je geplast hebt en oh zo ontgoocheld als je broek een keertje nat is. Maar het komt goed jongen, nog eventjes en dan ben je helemaal van die pampers af (want pampers zijn voor baby’s). En dan ben je bijna helemaal klaar om naar school te gaan.

Dat je ook zo lief bent voor je kleine zus maakt mijn moederhart nog weker dan dat het als was. Duizenden kusjes zou je ze geven en altijd zou je haar willen vasthouden. Dat je ook je portie aandacht op de lastige momenten opeist (als Ellis moeten drinken bvb) dat snappen we wel want kleine-grote-jongens zitten ook nog graag op de schoot van mama en dan mag je er gerust bij komen zitten.

We doen heel hard ons best om die aandacht eerlijk te verdelen maar dat lukt helaas niet altijd, kleine baby zusjes hebben vaak net iets meer aandacht nodig dan grote broeren. Gelukkig ben je zo een grote boekenfan en dat is wel iets wat we met ons drietjes kunnen doen als papa nog niet thuis is. Soms vraag ik me af wie er het meest van die momenten geniet? Het is zalig om je zo aandachtig te zien zitten als we voorlezen en boekjes kijken. Even zalig is het om met jou te gaan zingen. Dat uurtje met ons 2 is goud waard, omdat ik aan je snoet zie dat je er even hard van geniet.

Lieve Lou, wordt maar rustig groot. En ontdek de dingen maar op je eigen tempo, van mij moet je jou niet opjanen.

Dikke zoen, je mama.

ps: en maak je jouw papa het ’s morgens ook een beetje makkelijker vanaf nu? Door flink je jas en muts aan te doen, door niet meer weg te lopen als je in de auto moet (want dat is een beetje gevaarlijk) en door gewoon recht in je autostoel te zitten en niet van plankske te doen. Want het is niet omdat mama dan nog met Ellis in bed ligt dat ze dat dat niet weet hoor.
muziek maken-3.jpg

One thought on “Brief aan mijn zoon

Geef een reactie

