borstvoedings-, flesjesmaffia kom maar op

Al een paar keer heb ik gedacht ik stop ermee, vaak ’s nachts als er een klein meisje naast mij voor de derde keer begint te knorren en liever de warmte van die borst heeft dan dat tutje. En dan denk ik dat ze van flesjesvoeding misschien minder vlug honger zal hebben en net iets langer zal gaan slapen zo ’s nachts, hoewel ik weet dat dat niet perse zo is (bij Lou pakte dat niet).
Geen gedoe meer met afkolven en gewoon eventjes weg kunnen zonder de tijd in de gaten houden, me niet moeten afvragen of ze wel genoeg drinkt nadat ze er na 10minuutjes mee stopt.

En dan zie ik dat lachje nadat ze gedronken heeft, zo van dat was gezellig hé mama en mag ik straks nog een keer . Ik denk dan ook aan het gedoe van flesjes maken en steriliseren en niet vergeten poeder en water mee te nemen als we op stap gaan en ’s nachts mijn warme bed uit moeten (en ook aan pampers die dan veel harder ruiken 😉 )

Dus proberen we om nog een beetje dapper door te doen we zien wel hoever we geraken en die patatjes die stellen we ook nog even uit (dat geklieder hoeft nog eventjes niet)

 

*Het kindeke ’s nachts een keertje goed laten kneuten is hier (nog) geen optie wegens veel te dunne muren en een klein kleutertje dat dan ook begint te neuten.
** en fles of borst iedereen doet daar zijn goesting mee vind ik, waar je jezelf het beste bij voelt, néh.

7 thoughts on “borstvoedings-, flesjesmaffia kom maar op

  1. haha,

    mijn meissie drinkt na 13 maand nog steeds 2 keer per nacht bij mij, tis idd vermoeiend, maar het zooooo waard. Eka is met bijvoeding (patatjes ed) begonnen op 6 maand. met zeeer veel geklieder, want zij eet alles in stukjes, geen platte puree, maar dat is ook iets dat je als mama zelf moet beslissen, wil je het proper/ efficiënt en snel houden, dan raad ik deze methode ten stekste af 😉

    • @lotje de patatjes zal hier een mengeling van de twee zijn 😉
      en zo sjiek dat eka nog steeds bij jou drinkt, straf vind ik dat

  2. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt: iedereen moet vooral zijn goesting doen. Hier zijn ’t dit keer van in het begin flesjes (na het borstvoedingsfiasco van de vorige keer, toen ik na een weekje met flesjes begonnen ben). Dat steriliseren en zo, dat valt allemaal wel mee van werk. Enige echte nadeel is inderdaad dat je je warme bedje uit moet voor elke voeding. En zeker in de winter is dat niet zo plezant 😉

  3. Ik heb bij de jongste de 2 gecombineerd. A heeft een week op de kinderafdeling gelegen bij de geboorte. Om 12 uur gaf ik de laatste keer de borst en ’s nachts kreeg hij een flesje omdat ik 2 verdiepingen lager lag. Dit heeft nooit problemen opgeleverd. Thuis heb ik het flesje naar 12 uur verplaatst zodat hij dan wat langer sliep. Na een fles zat er ongeveer 5 uur tussen en met de borst maar maximum 3 uur meestal 2. ik voelde mij er goed bij en dat is het belangrijkste

  4. Mor allee Fie, zo defensief. Dat is toch nergens voor nodig?

    Weet ge wat ik vind? Ieder handelt naar eigen goeddunken. Uit eigenbelang of uit belang voor zijn/haar kind.
    Als ge dan de borstvoedings-/flessenmaffia aanroept, lijkt het mij dat ge uzelf niet goed voelt bij uw keuze of uw denkwijze? Stoppen en/of afbouwen met borstvoeding kan toch ook als ge met uw twee voeten op de grond staat en een weloverwogen keuze maakt?
    Ik bedoel maar… door die titel te gebruiken geeft ge aan dat wat ge doet voer is voor discussie terwijl dat niet zo is vind ik.

    • @katrien, je hebt gelijk. Mijn titeltje is fout gekozen, was niet zo bedoeld.
      Ik ben nog altijd overtuigd van mijn keuze hoor. Alleen ben ik een eeuwige twijfelaar 😉

  5. Lekker doen waar je je goed bij voelt maar heel herkenbaar hoor die afweging. Ik had bij de 1e al vaak de hoop dat ze beter zou gaan slapen maar heb uiteindelijk toch tot 16 mnd doorgevoed en nadat ze 1 was geworden de nachtvoeding gestaakt, was even moeilijk maar een slokje water ervoor in de plaats! Nu nr 2 weer aan de borst. Ik vind het een pracht gebeuren, ook al kost het best veel energie, als ik zo’n fles vol kolf ook al is het verre van mijn hobby voel ik me hierna voldaan en trots dat dit goedje zo uit mijn lijf komt en ik mn kind ervan kan laten groeien! Voor MIJ reden om door te gaan! Over een paar jaar leek het amper moeite! Tijd doet vergeten tenslotte!

Geef een reactie

