zelfcensuur #wijvenweek

Ik heb geen diploma, en zeer slecht in het afwerken van studies die langer dan 6maand duren.
Néh nu weet u het, ik ben maar een simpele duif.

Ooit ging ik kunsthistoricus worden, ik zag mezelf al zitten in een of ander fancy museum.
Daarna ging ik lerares worden in het lager onderwijs, en helaas werd ook dat niks
En toen ging ik bibliothecaris worden en hield het zowaar vol tot het einde maar dat laadste loodje deed ik dus niet.
Stom van mij ik weet, echt stom!

Maar zelfs zonder mijn diploma’s heb ik een leuke job, ik kan lesgeven en dat ligt mij wel. Moet vaak nieuwe dingen instuderen, ja die regeltjes rond werken, werkloosheid en brugpensioen durven nogal eens veranderen. Ik heb een baas die ziet wanneer ik een schup onder mijn gat nodig heb en die dan met iets nieuws of extra afkomt.

3 thoughts on “zelfcensuur #wijvenweek

  1. geen diploma ??? je hebt het diploma van een mama die het beste wil voor haar kindjes !!
    en je hebt veel geleerd op al die studie’s die niet het gewenste papiertje opleverden maar je wel maakten tot de mens die ondertussen bent : vol plannen en open staan voor nieuwe dingen of het nu naaien of computeren of die cursus van den baas is ! en je mama is trots op je en vast niet ik alleen !! neh, nu weet je het ook

  2. Een simpele duif? Zo ken ik je toch niet hoor!!! Zelfcensuratie mag, maar niet overdrijven he, Fieke!!! Wijsheid ligt niet in een papierke (Gelukkig maar)! Daar ben jij het beste bewijs van.
    zoen

    • 😉 zit daar zelf ook niet meer zo hard mee hoor. Wil vooral zeggen dat ik zonder diploma best een leuke job heb. Het positieve aan het negatieve koppelen. Want had ik wel een diploma gehad dan had ik daar nooit kunnen beginnen. Kansengroep hé ik en ze krijgen subsidies voor mij

      maar wel lof joe!

Geef een reactie

