de nachten

De nachten met zieke/koortsige kindjes zijn de lastigste.
Want zelf wil ik dan slapen en ik ben nogal sjagerijnig als ik dat niet kan doen. De dochter bij mij leggen om ze te laten drinken kan nog net.
Als ik echt dat bed uit moet ben ik vanbinnen altijd een beetje boos en eigenlijk moet ik dan superlief doen en ’s nacht gaat dat moeilijker.

Maar als ik dan aan dat bedje sta en er een klein kleutertje half slapend op mij schoot kruipt, om zijn kleine veel te warme lijfke tegen mij te nestelen dan ben ik de weke moeder zelve en kruip ik gewoon eventjes mee in dat bed. Als dat klein kleutertje dan ook nog eens “kom mama” zegt en zijn armkes rond mijn nek legt dan smelt ik helemaal, hij zou echt alles mogen vragen dan.

Om maar te zeggen dat ik een weke moeder ben 😉 en dat we hier al een paar lastige nachten achter de rug hebben (ze spreken dat af die kinders van ons, elk om beurt)

Maar alles komt goed, alles komt goed….

2 thoughts on “de nachten

  1. Amai ja, ge zou bijna geld geven voor wat uren ononderbroken slaap hé. Enfin, wij hebben het ergste wel gehad nu hoor. Al ben ik dat precies toch nog ni vergeten.
    Sterkte!

Geef een reactie

