Terug een eerste keer

Gisteren gingen we hier voor het eerst naar een echt oudercontact.

2 grote mensen die op 2 kleine stoeltjes luisterden naar wat de juf te vertellen had.
Ik denk dat ik al blinkend naar buiten ben gekomen. Wat wist ze dan juist te vertellen die juf?
Wel! dat Lou een vrolijk kind is, de optimist van de klas. Dat hij best al flink zelfstandig zijn werkjes kan maken en goed weet wat de klasafspraken zijn. Dat hij een echte knuffelaar is, niet alleen bij zijn eigen juf maar bij alle kleuterjuffen. Dat het met zijn motoriek wel snor zit en dat zijn taal ook dik in orde is.
Een werkpunt, die pruts van ons durft wel eens een kindje pijn doen. Het gebeurt vaak al spelend en in zijn enthousiasme maar toch een neep is een neep en hij mag dat echt niet doen! Hij weet het anders wel zeer goed dat het echt niet mag, biecht het altijd direct op. Hier thuis mogen wij ook wel de brokken de vangen en we straffen hem er dan wel voor maar soms vraag ik me af of we dat wel goed aanpakken.

Behalve dat pijn doen is het dus een flinke kleuter die zijn draai daar al goed gevonden heeft en op 1september naar de 1ste kleuterklas kan.

De juf die krijgt morgen een kadootje. Het idee haalde ik hier, dus alle eer aan Elza D.
we maakten er ook nog een leuke stempel bij.
Ik hoop dat ze er blij mee is, en er met de zon op haar snoet van kan genieten.
Want zeg nu zelf, na een schooljaar vol kleutergeweld (op het einde waren ze met 26) kan je wel iets strafs gebruiken denk ik zo.

Santé
Untitled

Untitled

4 thoughts on “Terug een eerste keer

  1. mooi cadeautje,en Lou zal dit nijpen wel afleren,het zijn tenslotte nog kleine paggaderkes die nog zo véél moeten leren.

Geef een reactie

