Gent

Kom we doen nog een toerke zei hij nadat we met het klein kleutertje naar de voorstelling waren geweest. Al slenterend liepen we door de stad. We doen dat graag, gewoon verdwalen in een stad die we graag zien. Ik keek naar hem en hij naar mij en ik wist wat er door zijn hoofd ging, waarom zijn we toen niet naar hier verhuisd?

Als er mensen als deze hun huis verkopen dan kriebelt het een beetje, durven we? Als het klein kleutertje naar wolly vraagt wou ik dat we dichter in de buurt woonden.

Gelukkig weet ik ook waarom we blijven waar we nu zijn. Ouders en vrienden dicht in de buurt, de school achter de hoek en geen gedoe om kindjes in zwemlessen en jeugdbewegingen in te schrijven.
Een huis (in de stad) dat we kunnen betalen en dat op een dag helemaal volgens ons goesting zal zijn. Een tuin met gras en een straatje achteraan waar de kindjes gewoon kunnen fietsen, hinkelen en lopen.

Gent is een beetje thuis, voor altijd en ooit verhuizen we wel, misschien.

One thought on “Gent

Geef een reactie

