Oudenaarde

Ik durf wel eens klagen over mijn stad, over het mobiliteitsplan dat er niet is, dat ze graag een fietsstad willen zijn maar dan precies alleen voor wielertoeristen of over het gebrek aan een grote, propere en kindvriendelijke speeltuin in het groen.
Maar gelukkig hebben we ook veel leuke plekjes en winkeltjes.

Moet ik jullie eens overtuigen?

Le Jardin de juliette
Het kleine originele “schoenenwinkeltje” uit Ronse kreeg onlangs een vestiging in Oudenaarde. Ik heb daar gemengde gevoelens bij allé vooral mijn portemonnee dan want nu loop ik nog makkelijker binnen. Maar het is echt een droom: zalige schoentjes, originele kleertjes en leuke hebbedingen. Ik ga mij denk ik toch laten verleiden om binnenkort mijn koters daar van nieuwe schoenen te gaan voorzien.

Beatrijs
Mijn favoriete boekenwinkel, het ruikt er zo heerlijk naar papier. Je kan er zalig snuffelen en loeren in al het moois. Mensen die mij een beetje kennen weten dat het voor mij niet evident is om daar zonder iets naar buiten te komen.
De winkel is een poos geleden helemaal vernieuwd en het ziet er beeldig uit met al dat licht.

Marieke De Vos
Een klein maar fijn ateliertje in de Einestraat.
We kochten 5 jaar geleden onze trouwringen bij haar en ik ben nog steeds fan.
Op zaterdagnamiddag is haar atelier open en kan je alles gaan bekijken, echt schoon gerief. De ring hieronder die wil ik nog wel een keertje (misschien krijg ik die ooit wel hé Tim 😉 )

 

Etoille ciree
Ze zit een beetje verstopt zo aan de rand van het stad. Je moet haar echt weten zitten.
(Ben er zelf ook nog niet geraakt) Gelukkig staat ze af en toe op een beurs en kan je daar aan de stofkes gaan frullen.
Ilse is samen met GrietjeBrenda en Rita  organisator van Homemade Happens. Op 25 november doen ze een wintereditie, als dat geen reden is om keer naar Oudenaarde af te zakken. En ja, als je graag wel meedoen aan homemade happens kan je best eens naar de site surfen, ik denk dat nog wel moet lukken.

K.Burez
Voor deze bakker durven wij wel eens het stad door te rijden. Appeltjesbrood, stokbrood met pestokruiden, koeken op zondag of hun Royal Chocolat. Ik moet eigenlijk op mijn eten letten maar soms kan ik er gewoon niet aan weerstaan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oh en dan hebben we nog ’t pand, de matagalpa, den dronk, kaffee hyppo, onzen eigen hofke….
Maar ja ik hou wel van mijn stad, een stad die vaak gewoon een groot dorp is.

3 thoughts on “Oudenaarde

  1. Das nu eens een super reclame voor veel mooie Oudenaardse dingen. Mooi gezegd! En mij zal je ook terug op Homemade Happens terugvinden!
    Sylvianna

Geef een reactie

