Ruik jij dat ook?

Hebben jullie dat ook? Dat de geur van iets je zo direct kan terug katapulteren in de tijd.

De geur van de turnzaal op school en direct zie ik mezelf 19jaar jonger staan in een groene turn-tshirt klaar om over een bok te springen.
De geur van de inkom van dezelfde school (is nu lou’s school) doet ook nog altijd mijn maag beetje ineenkrimpen.
De geur van versgewassen kindje met Galenco zeep doet me dan weer aan die eerste dagen denken.

Gisteren ging ik het COC in Ronse binnen en ook daar had ik het, ze zijn daar een tentoonstelling aan het opbouwen en in het begin dat ik op het ABVV werkte was dat mijn job. Oh wat mis ik het soms, met de mensen kletsen en leuke dingen organiseren. En dan kijk een met een beetje heimwee terug om een uurke later blij te zijn dat die massa’s aan overuren niet meer voor mij zijn.

Geur, het doet wat met een mens.

Geef een reactie

