brief aan mijn dochter

Lieve Ellis,

1 jaar ben je nu! Vorig jaar heb ik keihard geroepen dat ik het niet kon en nu lig je zalig te slapen na een drukke dag vol aandacht en leuke kadootjes. Je snapte er niet veel van en de combinatie drukte en een uur dat veranderde maakte dat het na 17u allemaal een beetje lastiger was.

Maar we hebben het maar weer mooi gedaan om van dat eerste jaar iets leuks te maken. Ik heb er lang aan getwijfeld of ons dat wel zou lukken maar kijk het lukte! Zo 2 kindjes is meer georganiseer en soms (heerlijk) druk maar het is ook super met jou erbij.
Je bent zowat het vrolijkste babymeisje dat ik ken, al lachend kom jij de dag door.
Stoefen over kindjes doe je eigenlijk beter niet maar kijk ik doe het toch.
Je hebt heerlijk lang naast mij geslapen, tot ik er eventjes tussenuit ging eind mei en we nadien dan maar beslisten dat je gewoon beter slaapt na een flesje melk en in je eigen bed en sindsdien moeten we zelden voor jou uit bed ’s nachts, een zaligheid.

Je bent wel een kleine hooligan, apekuren daar heb je geen schrik van. Het is alsof je niet wil onderdoen voor je broer. Ellis, ik geloof best dat jij op tafels en stoelen kan klimmen en dat het supertof is om zelf in een buggy te klimmen maar laten we afspreken dat je dat niet meer doet als ik net mijn rug gedraaid ben, ik heb dat hart van mij nog een beetje nodig. Je hebt nog tijd genoeg om zo een trucjes uit te halen, als je dertig bent of zo en ik niet in de buurt ben.  Leer eerst maar stappen, deal!

Jij maakt ons huis compleet, groei dus maar rustig verder samen kunnen we het wel.
Ik ga zo hard mijn best doen om ook van dat 2de jaar iets leuks te maken.
Gewoon wij samen.

Een dikke zoen,
jouw mama

 

ellis (1 of 1)-52

Geef een reactie

