het boek van Dorien

Vaak heb ik om ergens aan te beginnen zo dat laatste duwtje in de rug nodig van iemand, of zeg maar schop tegen mijn komt.
Ik ben van nature lui en neem makkelijker de auto dan de fiets of de trein. Koken wat ik ken is ook veel makkelijker dan er over na te denken en al zeker als het ’s avonds moet nadat ik een hele dag gewerkt heb en ik ondertussen ook 2 vermoeide kindjes moet entertainnen en aandacht geven.

Dorien aka Jonge sla schreef een boek en gaf mij de spreekwoordelijke schop tegen mijn kont. Want ik weet dat wel dat (veel en altijd) vlees eten niet goed is voor het milieu en ik weet ook dat ik dat kan om minder vlees te eten.
Maar ik wil mijn kinderen ook meegeven dat vlees niet altijd moet en dat er naast spinazie en wortelkes ook nog andere dingen zijn.

Gisteren ben ik terug begonnen met mijn weekmenu voornemen, en staan er in de week hoofdzakkelijk vegi dingen op het menu. Omdat ik erover wil nadenken, omdat ik geen eten meer wil weggooien en omdat ik na een werkdag terug plezier wil hebben door te koken en samen te eten.

Help het mij maar herinneren! En ook dat ik tegen eind dit jaar eens seitan op de menu wil krijgen.

 

2 thoughts on “het boek van Dorien

  1. Het is super om te lezen dat steeds meer en meer mensen beseffen dat vlees niet hoeft en dat het zelfs een pak beter is zonder vlees! Neem gerust eens een kijkje op mijn blog, daar kan je veel recepten vinden. Onder het tabje Inspiratie kan je heel wat links vinden naar kookblogs en receptenwebsites, onder andere die van EVA en Melk Moet Niet, daar staan ook héél veel recepten op. Veel succes :-).

Geef een reactie

