geen boom maar toch kerst

Oeie? julllie zetten geen kerstboom? allé wat is dat nu voor iets? Was de reactie toen ik op’t werk aan het vertellen was dat er dit jaar bij ons geen boom komt.

Ik heb daar een heleboel redenen voor. Een 13maander en blinkende dingen om aan te prutsen, naalden op de grond, mijn budget, geen goesting in veel gedoe en ook wel de gedachte dat ze door ons dan een boom minder moeten uitdoen (of ben ik nu zeer naïef)

Geen boom dus hier! En wat gaat Lou daarvan zeggen, hij gaat dat toch willen en waar leggen jullie dan kadootje? Kreeg als reactie
Ah maar ik doe wel iets in de plaats hé, ik maakte een boom op onze kast met washi-tape (jaja papier komt ook van een boom), lichtjes liggen er rond ons hertje op de schouw en Ellis kreeg van de sint een kersstal kado. Best gezellig al zeg ik het zelf.
Kadootjes zijn hier met kerst en nieuw eerder beperkt. Het praktische kado voor met nieuwjaar kan ik nog wel kwijt op de schouw.

’t is niet dat ik het niet voor kerstsfeer heb maar geef mij maar een tafel vol vrienden en familie, ik heb daar gelijk veel meer deugd van.

Onze kerstboom plakt op de kast #fabriekromantiek

344/366: dit schatje mag straks mee naar huis

 

mijn boom idee, haalde ik gewoon van pinterest.

3 thoughts on “geen boom maar toch kerst

  1. ik vind dat een super tof idee, die boom op de kast. Idd, met kleine kindjes en blinkie blinkie spullen in een prikkende boom, die dan nog eens kan over getrokken worden….
    Ik zet al jaren geen boom meer, en de opmerking ‘maar das toch gezellig’ veeg ik zo van tafel: bij mij is het het hele jaar door gezellig. Je kan er nog versiering bijkleven, dan heb je een aangeklede boom 🙂

  2. Hier net wel een boom sinds de zoon er is, zij het met vilten en pluchen versiering én lichtjes uiteraard.

    Vorig jaar kroop hij er naartoe en lag hij op zijn buik naar de lichtjes te kijken (7m). Dit jaar heeft hij de boom helpen versieren. Als hij ’s morgens opstaat en ’s avonds thuiskomt, moeten de lichtjes wel onmiddellijk aan. Hij blijft er grotendeels af, al wint de nieuwsgierigheid het soms wel eens.

    Hij kreeg trouwens ook de kerststal van de Sint en dat blijkt een topper! 🙂

  3. grappig, wij hadden ook een washitapeboom. Maar ik heb ‘m laten volhangen door de kinderen met zelfgeknipte kerstballen. Leuk resultaat! Wel een beetje rommeliger dan die van jou.

Geef een reactie

