sofia voor fie

Ze stak mijn ogen die tas, ideaal van formaat en gewoon zelf te maken, alleen had ik geen flauw idee hoe ik er zou moeten aan beginnen.
Groot was mijn vreugde toen ik zag dat er een workshop weekendtas op’t programma van de eerstekomende maakdag stond.

Stond ja, want die maakdag die is alweer voorbij. En die weekendtas die staat hier ondertussen schoon te wezen.
Meer dan 6 uur werd er gespeld, gestikt, getornt en nog eens gestikt (en af en toe eens binnensmonds gevloekt) maar kijk, zondagavond had ik een weekendtas en gisteren naaide ik er nog voering in en zorgde ik dat er ook een schouderriem bij was.
En ze mag gezien zijn. Het is een zalig gevoel om na een aantal uren werk te zien dat je  van een aantal lapkes stof iets moois hebt gemaakt.

Af!

Die maakdag dat is echt een aanrader. Samen met een hele hoop madammen (en een dappere meneer) stikken, kletsen en koffie drinken.  Wat opviel is dat er echt wel hard gewerkt werd, het gezoem van meer dan 50 stikmachine viel harder op dan het geklets.
Tussendoor kon je ook nog stofjes shoppen, bloggers spotten, naar een filmploeg loeren of gewoon het MIAT bezoeken.
Een dikke pluim dus voor mamasha die alles in elkaar bokst.

Wil je graag ook zo een weekendtas dan zijn er 2 opties: mevrouw De Zuster Van met mails bestokken dat ze haar patroon te koop zet of hard zagen bij Mevrouw Fie Vertelt en ze omkopen met een maakdagbon.  


Patroon: Sofia van De Zuster Van
Stof: ikea en bambiblauw

Thuis na een geslaagde maakdag, doodmoe maar wel een mooie weekendtas rijker

 

 

 

10 thoughts on “sofia voor fie

  1. Hallo! Ik was er ook bij op de Maakdag, mijn tas geraakte jammer genoeg niet helemaal af zoals die van jou. Ik schrijf een recensie voor Cultureel Jongeren Paspoort. Zou ik eventueel jouw foto mogen gebruiken? Ik zal naar je website verwijzen. Groetjes, je buurvrouw Stefanie

    • Je mag zeker mijn foto gebruiken, zet je hier dan even een linkje naar jouw verslag. En die tas van jou, die geraakt ook wel af!

  2. Woohoo, een tas die af is! En dan nog wel in zo’n schoon stofke. Hopelijk verliep het inzetten van de voering een beetje vlot?
    Over het te koop aanbieden van het patroon wordt ondertussen nagedacht. Met de nadruk op denken en nog niets beloven 🙂

    • Ik vind de meeste “zelfmaaktassen” wel leuk om kleine spulletjes in te steken of als handtas, maar dit is gewoon een echte zak!!! Dus denk maar eens goed na over het patroon 🙂

  3. tja,
    ik mag er zelfs nog niet aan denken om zoiets te maken of het gaat al mis 😉
    chapeau voor de dames die het wel kunnen! (en er het geduld voor hebben)

Geef een reactie

