gaat dat wel gaan?

Mijn collega’s deden: “oeieoei gaat dat wel gaan?”
Die van manlief zeiden dan weer: “wat? hebben jullie 2 auto’s!”

Maar mijn auto is dood, als er meer dan €1800 kosten aan zijn mag je dat zeggen. Het bakske heeft dat met meer dan 300.000 km uitstekend gedaan en zware kosten hebben we er voordien niet aan gehad.
We gaan het vanaf nu dus doen met 1 auto, ik ben er echt van overtuigd dat ons dat gaat lukken, maar toch doe het wel een beetje pijn ook. Stukje vrijheid afgeven, weten dat ik tot vorige week weg kon wanneer ik dat wou.
Deze excuustruus had gewoon een duwtje nodig om het te doen, ik beken dat ik altijd een antwoord klaar had: Ellis moet mee, vlugger thuis om Lou te halen, mijn fiets met fietsstoel  in de niet zo deftige fietsstalling van’t station moeten achterlaten, de regen,…

Net hoorde ik dit op de radio en dan weet ik dat het geen slechte zaak is om het met een auto minder te proberen. Ik zorg ervoor dat er al 1 dieselauto minder zal rondrijden.

En nu moet u mij verontschuldigen ik moet op zoek naar een stationsfiets.

Leest ter voorbereiding, omdat het zal moeten waarschijnlijk

3 thoughts on “gaat dat wel gaan?

  1. Ja dat zal niet gemakkelijk zijn, maar ik weet dat dit jullie zal lukken. En ja wij zijn er ook bij, bij die “diesel vervuilers”.

  2. Flink zo, Fie! Dat gaat zeker lukken. En die vrijheid is maar relatief hoor. In principe kan je nu minder werken, want je hebt elke maand extra centjes. Dat is pas vrijheid. Je tijd vrij invullen.
    En ik kan het weten 😉

Geef een reactie

