’t zijn de kleintjes

Ik ben op dieet!
Voila het is eruit. En het gaat goed eigenlijk.
Het begon hier,  een bezoek aan de diëtiste en bijna drie maand later staat de teller op -9kg en ik ben daar behoorlijk trots op.

Dat het niet altijd iedere dag, laat staan iedere week, even goed gaat neem ik er gewoon bij. Ik eet zo graag en soms dan is te verleiding te groot.
Het grote voordeel is dat ik het niet alleen moet doen, ik ben ook lid van een facebookgroep en de mensen beginnen te zeggen dat ik precies een beetje vermagerd ben en dat zorgt voor gigantisch veel motivatie om mij de dag erop te herpakken en door te doen.

Iedereen weet hoe je gezond kan je eten, dat veel groenten en fruit eten een goed begin zijn en dat je de zak chips of de doos met koekjes best dicht laat.
Wat ik dan zoveel anders doe?
Nadenken over mijn eten, niet gewoon naar de snoepbak trekken maar zorgen dat er een lading rijstwafels in mijn buroschuif zitten. Ik heb structuur gestoken in mijn eten, 3 grote maaltijden en 3 tussendoortjes, vééééél groenten en magere soep.
Ik drink maar 2 tassen koffie meer. ééntje thuis en ééntje op mijn werkplek en met zoetstof en met veel minder melk. Het glaasje wijn terwijl ik thuis eten maak is ook verdwenen.
Vele kleintjes die samen dus best een groot verschil maken.

Mijn moeilijk moment is ’s avonds wanneer de kindjes in hun bed liggen, Tim naar een avondvergadering vertrok, het huis aan de kant is en ik de snoepkast opentrek ….
Goed dat de chocolade die daar ligt veel te lekker is en ik daar zeer kostbaar mee om ga (eventjes geleden gekregen op een chocoladetasting)

Ik heb ook nog wel een aantal werkpunten hoor, zo drink ik  te weinig, echt ik moet mij forceren om genoeg water te drinken.
Sporten ik doe dat niet graag, ik geloof graag dat het gezond is en de moeite is om mij erover te zetten maar ik zit ’s avonds liever te knutselen en te naaien dan mij richting zwembad te moeten sleuren om daar baantjes te trekken samen met mensen die allemaal veel sneller zijn.

Voorlopig gaan we nog eventjes door. Een topmodel ga ik nooit worden maar dat hoeft ook niet, ik heb nu eenmaal een mama-buikje en een hekel aan sporten. U goed in uw vel voelen dat is belangrijk of dat nu is met een small of met een large.

Meer afslankmotiviatie nodig: deze toffe madam schrijft er ook over.

3 thoughts on “’t zijn de kleintjes

  1. heyhey, amaai Fie, goe bezig! 9kg
    het zijn idd die kleine dingen hé (maar waarom moeten die kleine dingen toch zooooooooooooo lekker zijn?)
    Doe zo verder! mijn collega heeft ook een facebookpagina opgericht ivm weightwatchers waar madammen recepten uitwisselen, blijkbaar is die heel populair

Geef een reactie

