Recykleren

Boomie vroeg of ik wou meedoen aan Recykleren.
Ja! zei ik, dat ik wel nog een keer moest nadenken want ik kon niet direct bedenken wat ik zou maken. En nu ben ik blij dat ze me liet nadenken!
Ik kocht een aantal jaar geleden een mooi dekbedovertrek maar door een ongeluk met de wasmachine kwam ze eruit met een gigantisch scheur die niet meer te herstellen viel, ik gok dat het laken tussen de deur is blijven zitten.

Untitled

Deze zomer kocht ik op een rommelmarkt een poppenbuggy voor mijn dochter. 5 euro’s die wel heel goed werden besteed, want ze doet niks liever dan rondjes rijden met een pop of  beer in de buggy. De buggy had wel al veel poppetjes moeten vervoeren en de hoes schoot altijd los, waardoor de poppen er al eens uit vielen
Het stuk stof lag al even klaar en het steeds goed zetten van de poppen was ik ook bijna beu. Toen kwam het juiste idee op het juiste moment.
De oude hoes werd uit de buggy gehaald, op patroonpapier gelegd om zo een basis te hebben zodat we het stuk stof konden knippen. Samen met een beetje biaislint en een klik-slotje (geen idee wat het mooie woord hiervoor is) gingen we ervoor.

Untitled

Een namiddagje later had de dochter en zo goed als nieuwe buggy, klaar voor een 2de leven.

Untitled

Een beetje gezond verstand en een klein beetje werk en je kan van 2 oude dingen iets leuk en nieuw maken.
Nog meer Recykleer-inspiratie kan je terugvinden op de pinterestborden en in de Flickrpool
Stof: dekbedovertrek ikea
Patroon: zelf getekend
6 thoughts on “Recykleren

  1. Mooi reslutaat en frisse kleurencombinatie! Dat vind ik het leuke van oude poppendingen opwaarderen, je kan zo totaal niet bij elkaar passende dingen assorti maken. Ik plan om alles in dezelfde stof te ‘hoezen’ en zo kraait er geen dochter naar dat het allemaal tweede- en derdehandjes zijn!

Geef een reactie

