Dagje dino’s

Lou en ik trokken vandaag samen naar het Museum voor Natuurwetenschappen in Brussel. Dino’s gaan zoeken!
Tot voor we aankwamen dacht hij dat we met een schop buiten echt naar botten zouden gaan graven. Gelukkig was het ook ok dat de skeletten al in elkaar gepuzzeld waren en wij gewoon gingen gaan kijken.

Samen met manlief namen we ’s morgensvroeg de trein om nog voor openingstijd aan het museum aan te komen. Met een kleuter vol ongeduld nog een kwartierke in de inkomhal moeten wachten was misschien wel het lastigste moment van de dag.
Ik had me verwacht aan veel mensen, zeker omdat het vakantie is, maar dat viel reuzegoed mee. We konden rustig starten met de tijdelijke babydieren tentoonstelling, echt leuk gedaan trouwens schattige babydieren en leuke doedingen (je moet je trouwens haasten wil je ze nog zien je hebt nog tijd tot half juni om te gaan).

Het was bij mij al een aantal jaar gelden (meer dan 15 denk ik eigenlijk) dat ik er zelf nog was geweest. Een aantal zalen werden ondertussen mooi opgeknapt en eigenlijk moet je gewoon eens gaan voor de mooie architectuur van de dinozaal.

PicMonkey Collage

Het hele museum is een aanrader!  Voor sommige zalen was mijn kleuter nog te klein, of hij heeft het niet voor mineralen dat kan ook natuurlijk. Zoizo komen wij nog wel eens terug.
Binnenkort sluiten ook de zalen van de polen en de walvissen voor opknapwerken en ik weet nu niet of we de andere zaal gemist hebben of gewoon ook al gesloten zijn voor de opknapwerken want ik dacht dat er ook zo decors stonden met savannedieren.

Mijn kleuter had het ook al gehad tegen dan, hij wou naar huis en voelde zich ziek.
Moe denk ik want mijn kindjes genoten de rest van de middag duidelijk van gewoon rustig thuis ruzie maken spelen.

Hij slaapt ondertussen, samen met zijn nieuwe zeedino “pacha de mosasaurus”
Bij deze ook mijn excuses aan de mensen op de trein die we overlast hebben bezorgden, soms heb ik geen zin om mijn enthousiaste kleuter stil te houden.

2 thoughts on “Dagje dino’s

  1. Pingback: Bron van inspiratie |

Geef een reactie

