KCW: een plan en een rokje

Het is Kids Clothes Week en nam me voor om mee te doen. We zijn deze week vrij veel kindjesloos waardoor er dus extra tijd gaat zijn. Tijd om gewoon te doen wat ik zelf graag doe!
Het #kcw lijstje, maar eerst werkdag. Start!

 

Dag 1 startte ik met een plan. Een plan voor na mijn werkdag.

– Rokje voor Ellis: Ik zag in de JBC veel mooie rokjes hangen, maar het nadeel van te kunnen naaien is dat ik daar moeilijk geld kan aan geven, ook omdat een eenvoudig rokje niet zo heel veel werk is.

Julia Sweater voor Ellis: het patroon zat vorige week al in mijn mailbox, werd geprint en geknipt. Het kleine peutermeisje heeft een groeispurtje gehad met als gevolg weinig truien die nog passen. Maar hopelijk tegen volgende week toch al eentje extra.
(tips waar ik schone sweaterstof kan kopen zijn trouwens welkom, want dat heb ik nog niet in huis)

– Hemd voor Lou: Het Theo patroon ligt hier al eventjes geplakt klaar maar nog niet verder geraakt dan dan. Tijd voor een beetje actie dus.

– Korte broek voor Lou: Het stapeltje korte broeken werd vorige week terug naar voren geschoven, de meeste zullen nog wel passen (het voordeel van korte broeken die gaan precies langer mee dan de lange versies) maar een nieuwe mag ook wel eens.

– Alles uit mijn naaibakse afwerken: Ik ben niet zo goed in spullen direct afwerken. Er ligt zeker nog een Jacob broek voor Lou, eentje voor Ellis, een rokje en een hemd in. Het hemd daar gaat Lou zelfs al niet meer in kunnen en zal direct naar een vriendje mogen.

– Lou kreeg met carnaval een Peter Pan kostuum en sindsdien vraag Ellis iedere keer wanneer ik aan mijn naaitafel zit of ik nu Tinkerbell ga maken. Belofte maakt schuld dus ik begin daar best ook een keertje aan.
Het verkleedklerenboek waaruit de patroontjes komen zijn hier trouwens een dikke hit. Uren hebben ze daar al in gekeken en gekozen wel pak ze nu willen

 

Het resultaat na dag 1:

Het patroon van de sweater ligt geplakt klaar.Knippen en plakken cc @compagniemmm #kcw #sewing

Het rokje is af. Klaar om aan te doen.Eenvoudig gestart, a simple start #kcw #sewing

3 thoughts on “KCW: een plan en een rokje

  1. Heb je al sweaters stof? Bij Julia’s shop in Antwerpen hebben ze er kei mooie oa grijze m glitterkes. Succes!

Geef een reactie

