Later als ik groot ben word ik ridder!

Later als ik groot ben dan ga ik brandweer, chef en piraat worden!
En een dag nadien wil hij liever ridder worden er zit dus nog een beetje speling op zijn beroepskeuze.

Dat ridder zijn daar kan hij sinds kort al een beetje op oefenen.
Ik mocht net als een aantal andere naaister een patroon testen en nalezen uit het nieuwe boek van Riet en Lies. Eén van de leuke patroontjes uit het boek is een badcape, zo eentje met tal van mogelijkheden, zo eentje waar je met een paar kleine aanpassingen ook een piraat of brandweerman van kan maken

Zorgvuldig werd het patroon en de handleiding nagelezen en uitgeprobeerd door mezelve, de badcape werd dan weer met veel plezier door Lou uitgetest en goedgekeurd.
In het boek staat hoe je van 3 handdoeken en 2 kleine restjes een mooie riddercape maakt.

2014-10-0403.jpg

Het is een heerlijk patroontje, klaar op een avond en met heel veel verkleed en afdroogplezier nadien.

En nu vlug het boek pinnen op mijn kadootjeslijst, want ik zag ook al de inhoudstafel en dat belooft nog meer moois.

 

 

8 thoughts on “Later als ik groot ben word ik ridder!

  1. Oh, tof! Die riddercape, dat is zelfs voor de 11-jarige een topper.
    En Riet en Lies… ik moet er nog aan wennen om dat zo te zien staan.

  2. Oh! Die is mooi in dat groen. -Ahum, dat wil de ridder in kwestie vast niet horen ;)-. “Stoere ridder!” bedoel ik uiteraard.

Geef een reactie

