Tijd

Het is stil in mijn huis, manlief richting Brussel en de kindjes op school. In mijn hoofd gonst het van de bedrijvigheid, veel gedachten die rondvliegen en die nadenken niet altijd even vlot doet lopen.

We maken het onszelf ook niet echt gemakkelijk we willen het perfecte leven en de mooiste spullen, ook ons huis staat vol met spullen en we vergeten soms wat echt belangrijk is. We werken ons te pletter om al die dingen te kunnen betalen, omdat het moet? Eigenlijk wil ik dat niet meer! Ik wil niet meer al die spullen hebben ik wil geen huis met spullen die stof staan te vangen. Geef me met kerst en nieuw gewoon een beetje tijd. Tijd om samen met mijn kinderen een groot schilderij te maken, tijd om samen met een vriendin te kunnen zeggen “kom we zijn weg”, tijd om samen met manlief gewoon een kwartiertje langer in bed te snoezen ’s morgens.

Ondanks dat ik eigenlijk wel graag kadootjes krijg, hoef ik dus helemaal geen kadootjes dit jaar, gewoon tijd om leuke dingen te doen, een beetje extra energie om te gebruiken als het nodig is of een pauze-knop die je kan induwen als het even moet.

En misschien kunnen we beginnen met allemaal een beetje liever te doen tegen elkaar. Geen harde discussies meer via het internet en social media maar ga gewoon eens op café en lucht daar je hart ipv per sé uw gelijk te willen halen op het internet.
Gaan we dat afspreken voor 2015: Geef elkaar een beetje tijd kado, doe een beetje vriendelijker tegen elkaar en geef eens iets zonder dat je het dubbele terug verwacht.

DEAL?

3 thoughts on “Tijd

  1. Tijd, mijn kinderen rond ons en mijn kleinkinderen die schatten laten mij beseffen dat de tijd tikt. Maar je hebt gelijk je moet hem zelf invullen met leuke dingen, doen,doen.

Geef een reactie

