koekjes

Eindelijk! De kinderen zijn groot genoeg om samen koekjes te bakken, allé dat ze er zelf naar vragen om dat eens te doen. Geef toe dat is toch wat iedere moeder het leukste vind aan het moederschap.

Bij ons ging dat zo

L: Mama? gaan we nu koekjes bakken?
ik: Nog even wachten Lou, straks als Ellis wakker is.
na 20min.
L: Mama? gaan we nu koekjes bakken?
ik: Nog even wachten Lou, straks als Ellis wakker is.
Ellis is wakker
L: Mama? Gaan we nu koekjes bakken? Ellis is toch wakker?
ik: Ja goed, als jullie fruit op is. (en zo heb ik nog 5min om een recept te zoeken)
Het fruit is op en direct worden er stoeltjes naar de keuken gesleurd.
L&E: Kom mama we moeten koekjes bakken!

Moeder zet alle spullen op het keukeneiland en weegt af.
ik: Kom Lou jij mag alles mengen.
Lou roert in de pot, een hele landing bloem en suiker over de rand, en handen worden netjes aan de broek afgekuist. 
Ondertussen mag ook de boter erbij
ik: Kom doe maar met je handjes, dat is net als met de plasticine.
L: Pfff mama dat doe ik niet ze, dat plakt

Het deeg gaat eventjes de frigo in en een half uurtje later snijden we de vormpjes uit.
De bekvechterij moet je jou maar inbeelden, denk aan dingen als: Maar nee, nu is het mijn beurt. Jij hebt al een rakket! Mamaaaaa, Lou heeft al een raket hé?

Heerlijk dat moederschap!

Untitled

2 thoughts on “koekjes

  1. Haha, het eerste deel van de post herken ik wel. Daarna wordt dochterlief vaak een wit bloemmonster en vindt ze het vies. Maar ook dat is leuk aan het moederschap 😉

Geef een reactie

