doodgewone dingen

Ze heeft een nieuwe rubriek in De Standaard Magazine een lijstje met  ‘doodgewone dingen’. Heerlijk om te lezen waren andere mensen blij van worden. En ik, ik doe met plezier mee.

– In de cafetaria bijkletsen met oude en nieuwe vrienden terwijl ons kinderen aan het sporten zijn.
– Meekijken met een film ook al is dat voor de 50ste keer Meet the Robinsons, Wreck it Ralph of Frozen, vaak ligt er dan een jongenslijfje naast mij dat stiekem geniet van “Rugje krabben”
– Op café gaan met mensen die ik wel graag heb.
– Vrienden in de buurt, en weten dat hun deur net als die van ons open staat, altijd!
– Met tegenzin in de koude op de fiets springen en nadien toch content zijn dat je dat klein stukje met de fiets deed ipv met de auto
– Lente in het vooruitzicht, en koers echte koers.
– Pannenkoeken bakken of nog beter een berichtje krijgen van ons mama die vraagt of we daar pannenkoeken komen eten.
– Schone schoenen vinden in de solden, aan een schoon prijsje
– Mijn dochter die met veel liefde voor haar poppen zorgt en ze ook af en toe wel eens op hun plaats zet.
– De zoon die heel erg trots is omdat hij kopje onder ging in het diep en veel plezier heeft in leren zwemmen.
– Uitstapjes plannen (We gaan naar Disneyland maar nog niet tegen de kindjes zeggen)
– Patroontjes bekijken, stofjes knippen en terug aan elkaar naaien en dan zien hoe mooi het is gelukt.
– Alleen thuis zijn
– Op mijn blote voeten over een vers gekuiste vloer lopen

One thought on “doodgewone dingen

Geef een reactie

