Mijn manifesto #blogboek

Een boek, een koffie en een paard met vleugels zijn mijn gezelschap wanneer de kindjes sporten

Tijdens een gestolen uurtje rust in de cafeteria van de sporthal las ik Het Blogboek  en nam me voor om er eens echt werk van te maken. Want zo stukjes schrijven ik doe dat graag, alleen ben ik er te weinig bewust mee bezig.

Eén van de tips uit het boek is het schrijven van manifesto, het op papier zetten van de dingen waarin je gelooft en waar jij voor staat.

Bij deze mijn manifesto, dit ben ik!
  • Ik geloof in goeiemorgen zeggen en iemand zomaar een glimlach toewerpen.
  • Ik geloof dat je ook groen kan doen zonder geitewollen sokken te dragen.
  • Ik geloof dat mijn goeie (groene) bedoelingen misschien een druppel op een hete plaat zijn maar dat je klein moet beginnen en ja misschien ben ik soms te veel idealist.
  • Ik geloof in je eigen ding doen, in een gezonde hoek af en dat zot zijn geen zeer doet.
  • Ik geloof in genieten van klein dingen zoals van een potje koffie met een stukje cheescake .
  • Ik geloof in de kracht van vrienden en familie en dat het niet de hoeveelheid is die telt en ook niet hoeveel je hen ziet maar gewoon dat je weet dat je bij hen en zij bij jou terecht kunnen.
  • Ik geloof in het goede van mensen, ja zelfs op het internet.
  • Ik geloof dat een huis niet boordevol moet staan met spullen, dat je beter 1 goed pattattemeske hebt ipv 5 slechte. (alleen is dat een moeilijk, zeker met kindjes en ja ook een moeder met een zwak voor leuk speelgoed)
  • Ik geloof dat harde consequentie de doodsteek is van elke regel. Zo mag een vegetariër wel eens een goeie steak eten van mij.
  • Ik geloof dat dingen MOETEN averrechts werkt, bij mij toch.
  • Ik geloof in creativiteit 
  • Ik geloof in de energie van mijn kinderen, in de liefde, in uitwaaien aan zee.

 

 

4 thoughts on “Mijn manifesto #blogboek

  1. Akkoord over die spullen, maar patxtattemeskes zijn nu toch echt wel de uitzondering op de regel. Die zijn hier altijd kwijt. Heel raar.

Geef een reactie

