Het kind in mij #playmobil

Hebt u dat ook, dat stiekem uw vingers beginnen jeuken als je mooi speelgoed ziet?
Ik heb dat wel, ik kan uren rondsnuffelen in speelgoedwinkels en zou mijn kindjes overladen met moois.

Ik kon dan ook geen neen zeggen toen ze van Walkie Talkie vroegen of we het nieuwste van Playmobil al eens wouden zien. Zo trokken we na schooltijd met een picnic op onze schoot richting Antwerpen naar het Playmobil-feestje. Die picnic was misschien niet nodig geweest want ook daar stond een buffet met lekkere dingen klaar.

Untitled

Terwijl de kindjes met een aantal sets mochten spelen kregen de mama’s (en papa’s) een beetje meer uitleg

En dit leerde ik vandaag:

– Playmobil bestaat sinds 1974 en dat waren in het begin enkel mannetjes, de vrouwtjes die kwamen er in 1976 bij, de kindjes die kwamen er in 1981 bij.
– Enkel de kerstman wordt niet door een machine in elkaar gestoken.
– Zo een Playmobil venteke bestaat standaard uit 7 onderdelen.
– De prinsessenpaarden kregen echt haar, haar dat je kan kammen en waar speltjes in passen. 1 happy girl hier in huis hoor.
– Er komt een app die je samen met de bijhorende piraten kan bedienen.
– De nieuwe wild life collectie is mega-cool. Lou liet zijn oog vallen op het blusvliegtuig, zodat hij dieren kan gaan redden. Ellis zag de boomhut dan wel weer zitten. Het verlanglijstje voor hun verjaardag werd een beetje langer.
– We zagen wat de plannen voor het najaar zijn en ook dat is super!

Foto: Uwe Niklas 2014

Foto: Uwe Niklas 2014

– Mijn kinderen kunnen echt flink zijn in de file, zeker met een goodie-bag op hun schoot.
– Prinsessen vinden het niet leuk dat hun schmink er af moet voor ze in bed gaan.
– Tv werd met plezier geskipt vandaag, 5 min langer met de nieuwe piraat spelen maakte veel goed, zelfs het piratenschip kreeg weer extra aandacht.
– Ik ben minstens even zot van Playmobil als mijn kinderen, echt schoon speelgoed toch.
– De Playmobil zal hier de komende dagen weer wat extra aandacht krijgen.
– Na 2 dagen ziek in mijn zetel was dit echt een topdag voor klein en groot.

Meer van dat.

Geef een reactie

