druk druk druk #boostyourpositivity

Vrijdagavond 16u, er staat verse koffie, chocolademelk en een pakje koekjes op de tafel. Naast mij zit een (kleine) jongen die over zijn dag verteld, tussen ons ligt de doe-map en samen kijken we waar we dit weekend en volgende week moeten op oefenen.
Rechtover mij zit een kleutermeisje die haar groei-boek uit de boekentas toverde en toont wat ze de voorbije 2 weken heeft geleerd.
met een beetje geluk zit ook manlief in de buurt, even pauze tijdens de thuiswerkdag.

Heerlijk, tijd voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Want werken en een cent verdienen om leuke dingen te doen is belangrijk maar voor mij zijn ook deze dingen minstens even belangrijk.Verschillende mama’s schrijven er op hun blog over, hoe hard ze hun best doen om alle bordjes in de lucht te houden : een job, een leuke mama zijn, een hobby, het huishouden, vrienden en misschien nog actief in een vereniging. Ook hier is het vaak puzzelen en regelen.

Begin dit jaar veranderde ik van werk en ging minder werken. Ik koos heel bewust voor een job met veel minder stress en met meer tijd voor mijn gezin. Ja het heeft nog even pijn gedaan want ik gaf graag vorming en werkte met plezier voor de vakbond  maar ik besliste uiteindelijk dat dat niet opwoog tegen de dingen die ik in de plaats kreeg. Na de zomervakantie werd het pakketje uren dat ik ga werken nog een beetje minder en dat voelt eigenlijk wel goed zo. Het heeft mij de vrijheid om andere dingen te doen, om een paar dagen per week aan de schoolpoort te kunnen staan en thuis de boel te laten draaien want met een man die heel hard werkt en dat vaak ook ’s avonds doet is het best handig dat ik er dan wel ben.
Ik weet dat het niet ideaal is voor mijn pensioen later of voor als ik ooit helemaal werkloos zou worden maar nu is dit voor ons de beste regeling.

Ik ben niet de carrièrevrouw, maar een moederkloek die graag haar schouders zet onder toffe projecten gewoon omdat ik dat daar mijn energie uit haal. De boekenclub, Fairtrade Gemeente, mooie dingen naaien,  de school van de kinderen, … allemaal dingen die me nu het meeste energie geven. En neen ik krijg geen centen voor de dingen ik op school doe en ik koop geen boterhammen door lokale handelaars van fairtrade te overtuigen maar mijn hart wordt er wel een beetje groter door en ik heb al heel veel toffe mensen leren kennen.

 

 

Deze post is geen oordeel, de meeste van mijn vriendinnen werken keihard en ik heb daar heel veel respect voor. Iedereen moet doen waar hij hem het beste bij voelt of doen wat op dat moment nodig is want soms is er ook geen keuze mogelijk. We doen allemaal gewoon ons best. 

5 thoughts on “druk druk druk #boostyourpositivity

  1. Ik vind het jammer dat je dat cursief stukje tekst hebt genoteerd. Ik ervaar een persoonlijk blogberichtje nooit als een oordeel.

    Ik vind dat je groot gelijk hebt! Genieten van het hier en nu. Zalig, toch? Later: dat zien we wel weer.

  2. Fie,

    Ik kan je geen groter gelijk geven,
    De dag dat ik ontslag nam als vastbenoemde ambtenaar (na12 jaar), waren er mensen die me voor gek verklaarden, de uren die je in projecten steekt die je laten ‘ groeien’ zijn zoveel belangrijker dan gewerkte ( betaalde) uren.

    Ik ben heel blij dat er op deze wereld mensen zoals wij zijn💋

  3. En Opa vind en vond het leuk, dat mijn dochter tevreden is en dat de kleinkinderen ook een leuke school hebben en dat hun mama bewust de tijd voor hen neemt.

Geef een reactie

