Brief aan mijn dochter

Lieve Ellis,

Als de blaadjes geel, goud en bruin kleuren, als halloween in de lucht hangt en als de dagen korter en donkerder worden dan begin jij af te tellen naar jouw verjaardag. Dit jaar heel bewust want je wil een feestje, eentje met de oma’s en opa’s en eentje met vriendjes. “Als het halloween is dan is het mijn verjaardag hé, mag ik dan griezels doen op mijn feest?” Ik hou wel van jouw stoer kantje, zonder boe of ba stapte je vorige week in een donkere kelder waar wel heel veel vleermuizen rondfladderden, ja je had je papa extra goed vast en fluisterde stilletjes dat je toch een beetje bang was maar jongens wat was je stoer.

Je keek dus wel al even uit naar die verjaardag, gisteren werd je door iedereen in de watten gelegd en je glunderde.
Slingers aan je bed, zingende vriendjes, cake (van de bakker want mama liet haar versie aanbranden) spaghetti en dan ’s middags ook nog eens pannenkoeken gaan eten. Je genoot en daar deden we het voor.

Al 4 jaar  ben je mijn kleine furie, een meisje meisje met een ijzersterk karakter. Alleen mag je gerust een beetje meer in jezelf geloven. Je knutselwerkjes mogen best gezien worden, deze ochtend zag ik er eentje in de papierbak liggen die best goed gelukt was, je was goed begonnen hoor!

Samen met die broer van jou vormen jullie een heerijk duo. Jullie kunnen ruzie maken als de beste maar vaak ook heel mooi spelen en oh wee als je ergens zonder die broer moet slapen dan zijn er altijd tranen.

Onze lieve kleine zus, groei maar flink verder! Maar eerst gaan we nog een beetje feesten, een weekend lang.

Dikke knuffel,
je mama

4jaar Ellis

2 thoughts on “Brief aan mijn dochter

Geef een reactie

