Boekenliefde

  • De boekenkast puilt uit, het liefst van al lees ik een vers boek en dat heeft helaas ook nadelen, dat ik af en toe wel eens een boek koop bvb en dat onze boekenkast propvol zit en we zelfs werken in 2 lagen. Boekenliefde dus.
  • Sinds Lou in het 1ste zit is hij helemaal bezeten door letters, leest wat hij kan lezen ook al is dat al een eens Engels woord. Letterliefde
  • Sinds vorige week staat er in Oudenaarde een boekenruilkast. Ik ging toen ik mijn voedselteam bestelling ging ophalen al een boek wisselen. Een heerlijk idee toch, ik ruilde mijn Rosie voor Zomerhuis met zwembad. Boekenliefde.
  • Sinds begin dit jaar is onze stad een boekenclub rijker. Heerlijk ongedwongen, maar man want doen die avondjes mij deugd. Babbelen over boeken en ja ook over andere dingen. Maar de madammen van de boekenclub zorgen er iedere keer voor dat ik op het einde blij en helemaal ontspannen naar huis ga. Merci meiskes! Boekenliefde.
  • Ooit volgende ik de opleiding bibliotheekwezen en steeds vaker krijg ik goesting om ook tussen de boeken te werken. Misschien komt het er wel ooit nog eens van, zo een boekhandel of bib dat zou mij nog wel liggen, denk ik.  Boekenliefde.
  • Na een heerlijk weekje vakantie met ons 4 keek ik ook wel uit naar een dagje Boekenbeurs. Slenteren tussen de boeken, goesting krijgen om letters te lezen en kiezen welke ik meeneem naar huis en welke er op het verlanglijstje komen. Boekenliefde

Untitled

  • Een kleine jongen kijkt naar een film en probeert de ondertitels te lezen, alleen zijn de letters te vaak te snel weg. Hij schrijft op de armleuning de leesletter na. Hij wil zo graag kunnen lezen. Letterliefde dus.
  • Mag ik nog een verhaaltje? Uit de kast haalt ze het witte Dikkie Dik boek en moet ik het verhaaltje van Pietenpop en dat van de kleine poesjes voorlezen. Ze kan het volgens mij al zelf vertellen maar toch kruipt ze iedere keer op mijn schoot en telt hoeveel kittens er nu ook al weer zijn. Boekenliefde.
One thought on “Boekenliefde

  1. Ik vind het zo vreselijk jammer dat ik dit jaar niet op de Boekenbeurs ben geraakt. Ik had er zo naar uitgekeken, maar onverwachte (en ongewenste) omstandigheden staken er een stokje voor. De boekenliefde is ook in mijn gezin erg groot en ik ben blij om te lezen dat jouw zoontje ook op zo’n prille leeftijd al zo’n fan is.

Geef een reactie

