De Dromenzuiger

Al eventjes stond het met dikke letters in de agenda: DE DROMENZUIGER VAN OPA PLUIZEBOL.

Deze namiddag gaan we naar de toneelvoorstelling maar eerst nog een stukje in het boek lezen  #bookstagram #kinderboek #marcdebel #booklover

Creafant maakte een een toneelvoorstelling van het gelijknamige boek van Marc de Bel.
En ze deden dat bijzonder goed!

Onze kinderen zaten een vol uur gespannen te kijken naar het avontuur van Nona, Monik en de gekke opa Pluizebol. Een spannende, grappige voorstelling met een heerlijke swoeng in. Naast mij wipte een klein meisje af en toe een beetje omhoog van het schrikken als je 5 bent dan is er niemand die jij dat kwalijk neemt. Sommige stukjes waren voor ons kinderen wel een beetje spannend maar hun slaap hebben ze er ’s avonds niet voor gelaten. Ook voor ouders is het stuk leuk om te zien doordat er een heerlijke drive in zit,

Deze week klonk het liedje van Monik regelmatig luid door ons huis.

Ik ben Monik, de vogelschrik
Ik ben niet mager maar ook niet dik
Van spruitjes eten krijg ik de hik hik hik
En als ik niet stop met zingen geef me dan maar een tik!

Met nadien een welgemeend lachje. “Dat was echt grappig hè!”

Ook het boek was regelmatig in de handen van mijn 7-jarige te vinden. Nog net iets te moeilijk om helemaal zelf te lezen maar ook als je 7 kan je geniet van iemand die voor jou voorleest.

Foto’s  van de voorstelling heb ik niet maar ga vooral zelf kijken want dat kan. Ze spelen op 8 januari in De Woeker in Oudenaarde. (kaartjes kan je hier bestellen) of wie weet ook binnenkort in jouw buurt.

Plaats een reactie